Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Idag, 12:27 3 kommentarer
+6
SOL Tranås hade två damlag i Venla kaveln som båda tog sig godkända i mål!
Trots många utmaningar både innan start och under tävlingen, klarade båda lagen av utmaningen med de långa sträckorna med många kontroller i konstant regn.
(Vi hann inte till Venla starten då sista 5km tog 1,5h med bil, trots att parkeringen var på ett flygfält! Startade 17 minuter efter startskottet)
Vi var även två herrar som genom att anmäla oss i löparbanken fick möjlighet att springa och hjälpa OK Älvsjö Örby och OK Klemminge till fullt lag.
Hela evenemanget är en otroligt häftig upplevelse. I år var det cirka 1500 Venla lag och 1800 Jukola lag. Det är alltså 1500*4 + 1800*7 = nästan 19 000 orienterare igång under dygnet. Självklart med bastu möjligheter till alla! (Se bild!)
Många av deltagarna är inte jätteerfarna av orientering, men lyckas ändå kämpa sig runt sträckor på över 10km vilket skapar en ovanlig stämning i skogen med ständigt ropande av kodsiffror till varandra på finska. Jag sprang min 6-sträcka 4h efter att ledningen och träffar ändå på löpare som är 2-3 sträckor efter mig i tävlingen och kämpar vidare. Härligt att se!
Hela helgen är en utmanande men utvecklande upplevelse och skapar en härlig klubb aktivitet. En härlig sammanhållning på både Finlandsbåt och under dygnet på arenan.
Nästa år går tävlingen långt uppe i nordöstra Finland, så det kanske inte blir att vi då reser. Men jag hoppas vi blir flera som åker med om två år när det går i närheten av Helsingfors (Esbo) igen.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Kinna Åslund Idag, 12:55
Vilken fantastisk upplevelse det var! Skogen, bastun och sällskapet!
Anne Skoglund Idag, 14:29
Ja, så skoj och härlig teamaktivitet! Jag hänger på 2028!
Aron Afzelius Idag, 14:55
Kul! Bra jobbat!